Saturday, November 29, 2008

:: 19 : Bapak Borek Anak Tak Rintik ::

(maaf , kualiti gambar kurang memuaskan diambil menggunakan hp cikai shj)


~ Hunny & Qila_Qila penat+ngantuk blom tdo dr kol 4am ~

~ geng2 lama kt Miri dulu bertemu kembali ~

~ teman kamceng ~


td lepak supper kt Pel*ita Shah Alam Mall ngn parents & kwn2 lama...
biasalah...bila lepak2 tempat terbuka mcm ni...
ramai org dok menderma asap halau nyamuk...
yg kite plak...
mmg x tahan...
rasa mcm lemas , xleh nafas...
lps sorg , sorg duduk meja belakang kitorg & mengeluarkan asap nyamuk tersebut...
last sekali...
yg paling best...
ade 2 beranak nih...
ayah (dlm lebey kurang 30 lebey) & anak lelaki (dlm skola rendah lagi kot)...
duduk meja blkg kitorg , duduk mengadap antara satu sama lain...
si ayah bukan main syok melepaskan asap penghalau nyamuk , lalat , langau dan sebagainya...
si anak yg duduk berhadapan td pula...
agaknya dh lemas sgt kot...
tarik baju dan tutup hidung utk menghalang asap dr memasuki tubuh badannya dan merosakkan paru2 beliau...
seketika nanti pula , si anak akan meniup2 hidungnya seperti untuk membawa asap itu pergi ke arah lain dengan disertakan raut wajah yg kurang puas hati...

haaaa...
mcm mane tu...
si ayah menunjukkan sikap tidak baik pada si anak yg mana si anak telah menunjukkan reaksi tidak selesa nya terhadap perbuatan si ayah...
huhuhuhu...

kite dr dulu dibesarkn dlm keluarga yg tidak merokok...kecuali ada beberapa org shj yg 'terjebak'...
jadi kite x biasa...
dr dulu , kadang2 bila mak ajak kuar mkn kt luar , kite biasanya x nak ikut...
satu malas...
satu lagi sbb x suka & x selesa dgn keadaan mcm tu...

& lg satu skrg , sejak masuk kolej ni...
dpn kolej tmpt slalu lepak nih ialah open air...
so sume org pun merokok...
kite mmg xleh duduk dkt ngan lelaki (dan kadangkala perempuan)...
serius kite mcm sesak nafas...
mmg x biasa , dulu kt sunway & uitm , kalau nk merokok pun kene kt luar , jauh dr kelas & tmpt lepak2...
hadoi...
nk buat cmne kan...
tahan je la...
tp kite yg menghisap asap diorg nih lagi teruk dr yg menghisap rokok tersebut...
diorg bkn pandai hormat org... ~abeh la kite kene hentam nnt... ~

haihh...
ckp2 mcm ni...
mintak2 la bakal Mr. Bf & bakal suami nnt bukan seorg perokok...
tapi kalau dh jodoh , nk buat cmne... :P

~ slalu org kate , lg kite TAK SUKA seseorg tu , lg kuat jodoh kite dgn org tu...maka dgn ini saya mengisytiharkan SAYA SUKA ORG MEROKOK...tp dlm maksud yg terbalik...hahahahaha ~




~ ada seseorg yg kite minat , mula2 ingt die x merokok , satu hari nmpk die merokok...alamak...!!! kurengs sungguh la... ~



Friday, November 28, 2008

:: 18 : Ada Apa Dengan Ilusi ::

Tadi saya jumpa satu gambar ilusi dr Tin Kosong ...

gambar itu adalah seperti di bawah :





hehehehehe...
teruk bebebor la gambar sebelah kiri itu...
sudah la penuh dengan tanda-tanda penuaan...
ditambah pula dengan kebengisannya itu...

cuba lah contohi yg sebelah kanan itu...
walau tiada senyum kelihatan...
tetapi agak menenangkan dari yg kiri...
mungkin si kiri telah menggunakan tekcik cucukan botox utk menegangkan mukanya supaya kelihatan mudo semula...
nak kata perempuan...seperti bukan...
tapi kelihatan seperti seorang lelaki metroseksual...
~wah! ikut suke haku je~

jadi apa yg ilusi nya?
huhuhuhu... :P

seperti biasa , jika sesuatu gambar itu adalah gambar ilusi...
cuba anda tatap gambar tersebut dari jarak jauh...
atau jika anda malas utk mengangkat muntut anda itu...
hanya gunakan teknik cpt tua iaitu kecilkan mata anda sehingga ada kekerutan di dahi dan mata dan hidung seperti anda sedang melihat sesuatu yg jauh yang anda tidak nampak... (harap anda paham...)

apa yang anda dpt lihat???

harap anda dapat melihat apa yang saya lihat dan apa yang sepatutnya anda lihat...

jikalau gambar tersebut terlalu kecil utk kanta mata anda...
silalah klik pada gambar tersebut ~walaupun takdela besar mane pun~
dan ulangi teknik2 yang telah diajar tadi...


kesimpulannya ,
saya terpaksalah mengakui yang saya tatkala di sekolah sangat kesunyian tanpa kehadiran rakan seggal saya iaitu Kak Hud yang telah dijangkiti demam ayam , eyhhhh...demam campak akibat terlalu degil utk makan ayam walaupun telah dilarang banyak kali oleh ADIK-ADIK beliau... terpaksalah saya lalui liku-liku kehidupan di sekolah sendirian ~cets...poyo jer...~ ...nasib baik ada teman2 yang lain utk menemani saya terutama cik eQa a.k.a eKa yang sudi melayan kerenah anak kecil yang comel dan banyak songeh ini... ~oh...kite masih hutang 'blanje awk' la eQa !!! alamak...huhuhuhuhuhu...tape tape...nnt ite lanje k...hhehehe... ~ maka dengan itu , saya doakan Kak Hud cepatlah sembuh supaya dapat kembali ke sekolah walaupun orang kata demam ayam nih biasanya seminggu atau LEBIH !!! nasib baik minggu lagi satu coti... :P ... oh yer Kak Hud...jika ingin cepat sembuh...sila jangan mandi !!!! :P :P :P :P

ohhh....
kesimpulan lagi satu ,
gambar itu telah menggunakan teknik shading...
maka oleh sebab itu... jgn biarkan wajah anda terdapat shading2 yang tak sepatutnya ada...jika tidak...akan kelihatan lain dr wajah sebenar... ~hohohohoho....mcm muke haku x bertompok dan warna sekata...hahahaha...errr...apakah maksudnya itu??? :p ~


~ jangan main mata ~

Wednesday, November 26, 2008

:: 17 : Colored or Plain Background ? ::

Dear readers (if there's any) ,
last time b4 my internet connection went down ,
i've change my blog background...
but it was not visible (at least for me , I do not know about you readers) , so I just ignore & didn't do anything abt it...
until one day I noticed my sister reading my blog & I was shocked...!
"eyh...ade background nih...tp xpnah plak kuar...nasib amik yg nih...buatnyer kite amik background x cantik,org lain dok tgk x cantik,kite plak x prasan pun ade background...hmmm...cantik gak...tp putih lg cantik kot..."

& today suddenly it is visible on my monitor...
hmmm...
not bad...
but....
do u think it's messy / crowded or is it ok?
which one u prefer?
colored background or plain-suci-bersih-white like b4?
should I change to other background / layout?

hmmm...

~ I have received my parcel today containing ....... :) ~

Monday, November 24, 2008

:: 16 : masih raya lagikah ::

hehehehehe....
i know i know...
sudah sgt terlambat dowh utk upload gamba raya...
tp nk wat cmne kan..
la ni br dpt online...
so xpe la kan...
huhuu...
so kalau ade yg sudi nk tgk gamba raya saya yg x seberapa ittew,
sila la click flickr sy...
hehehe...
x byk gamba pun...
:P
enjoice !!!

:: 15 : Assalamu'alaikum ::

Hello...
setelah sebulan 'menyepi'...
kini Hunny kembali...
(^_^)

betul...dah lama x dapat online...kadang2 ada jgk online thru hp...tp x brani lama2 nnt bil naik...kalau bil tu byr sendiri xpe la jgk...huhuh...

hmmm...napa lama x update / online ?

sbb internet umah buat hal...tp bkn pasal network nya...tp pasal router...baru ni abah belikan router baru...bila kakak dh set up kan sumanye...haaa..baru la boleh online...~huh~

bayangkan....nk dkt sebulan kita x bukak internet...x baca blog2 fav kite...hmmm... & bila start bace balik...ya Allah...byk nye ketinggalan...jenuh gak la nk kejar balik...hahaha...yela... 1 blog ade brape byk entry...blom masuk email lagi...hadoila... hmm...xpe...bace slow2...huhuhuhu...

ok lah...kite nk upload gamba dulu....nnt dh abeh upload suma...kite inform ya... hehe...

THANX !!!

~ ohh...saya sgt nervous tgu result sem 1 ~