Pages

Friday, November 28, 2008

:: 18 : Ada Apa Dengan Ilusi ::

Tadi saya jumpa satu gambar ilusi dr Tin Kosong ...

gambar itu adalah seperti di bawah :





hehehehehe...
teruk bebebor la gambar sebelah kiri itu...
sudah la penuh dengan tanda-tanda penuaan...
ditambah pula dengan kebengisannya itu...

cuba lah contohi yg sebelah kanan itu...
walau tiada senyum kelihatan...
tetapi agak menenangkan dari yg kiri...
mungkin si kiri telah menggunakan tekcik cucukan botox utk menegangkan mukanya supaya kelihatan mudo semula...
nak kata perempuan...seperti bukan...
tapi kelihatan seperti seorang lelaki metroseksual...
~wah! ikut suke haku je~

jadi apa yg ilusi nya?
huhuhuhu... :P

seperti biasa , jika sesuatu gambar itu adalah gambar ilusi...
cuba anda tatap gambar tersebut dari jarak jauh...
atau jika anda malas utk mengangkat muntut anda itu...
hanya gunakan teknik cpt tua iaitu kecilkan mata anda sehingga ada kekerutan di dahi dan mata dan hidung seperti anda sedang melihat sesuatu yg jauh yang anda tidak nampak... (harap anda paham...)

apa yang anda dpt lihat???

harap anda dapat melihat apa yang saya lihat dan apa yang sepatutnya anda lihat...

jikalau gambar tersebut terlalu kecil utk kanta mata anda...
silalah klik pada gambar tersebut ~walaupun takdela besar mane pun~
dan ulangi teknik2 yang telah diajar tadi...


kesimpulannya ,
saya terpaksalah mengakui yang saya tatkala di sekolah sangat kesunyian tanpa kehadiran rakan seggal saya iaitu Kak Hud yang telah dijangkiti demam ayam , eyhhhh...demam campak akibat terlalu degil utk makan ayam walaupun telah dilarang banyak kali oleh ADIK-ADIK beliau... terpaksalah saya lalui liku-liku kehidupan di sekolah sendirian ~cets...poyo jer...~ ...nasib baik ada teman2 yang lain utk menemani saya terutama cik eQa a.k.a eKa yang sudi melayan kerenah anak kecil yang comel dan banyak songeh ini... ~oh...kite masih hutang 'blanje awk' la eQa !!! alamak...huhuhuhuhuhu...tape tape...nnt ite lanje k...hhehehe... ~ maka dengan itu , saya doakan Kak Hud cepatlah sembuh supaya dapat kembali ke sekolah walaupun orang kata demam ayam nih biasanya seminggu atau LEBIH !!! nasib baik minggu lagi satu coti... :P ... oh yer Kak Hud...jika ingin cepat sembuh...sila jangan mandi !!!! :P :P :P :P

ohhh....
kesimpulan lagi satu ,
gambar itu telah menggunakan teknik shading...
maka oleh sebab itu... jgn biarkan wajah anda terdapat shading2 yang tak sepatutnya ada...jika tidak...akan kelihatan lain dr wajah sebenar... ~hohohohoho....mcm muke haku x bertompok dan warna sekata...hahahaha...errr...apakah maksudnya itu??? :p ~


~ jangan main mata ~

No comments: