Pages

Saturday, January 31, 2009

:: 56 : Hakcipta Terpelihara ::

saya sedey...
gambar2 saya yg dah di'watermark' @ cop nama pun ada yg still nk curi jgk...
:(

dulu2 kite tak letak watermark...
tp bile dok dgr org dok curi2 gamba & ada jgk yg ngaku tuh gamba sendiri...
kite dh start letak watermark kt gamba2 kite...


TP STILL...
org curi jgk...
& crop gamba tu bg tak nampak watermark tersebut...
tapi sy tau tu gamba sy sbb saya yg ambil gambar tu...
sy ada simpanan original...
watermark sy dilengkapi dgn garisan hitam...
walaupun awk crop bg tak nampak "nama" saya...
tp tetap ada garisan hitam tersebut...

bukan saya tak bagi anda ambil gambar2 dr blog / fp / flickr saya...
bolehhhh !!!
kalau tak, buat apa sy share kt sini kan...
TAPIII ...
kenela beradab...
kenela minta izin sy dulu...
kalau izin telah diminta...
insyaAllah sy bg...
sekurang-kurangnya saya tau siapa yg ambil gambar saya...
jgn la nnt tiba2...
sy pusing2 internet terjmp gamba milik saya di page org lain (samada sy kenal atau tak)...
sedey tak sedey...
tak ada cakap, tak ada ape...tiba2 guna gamba kite...
okla kalau org tu letak link kite as credit...okla...
boleh diterima & dimaafkan la...
tapi kalau takda langsung...
hmm...
oklaaaaaa...maafkan jgk la... :((
hmmmmm.....


yg menjadi persoalannya skrg...
CANTIK SGT KE GAMBAR2 YG KITE AMIK TU SAMPAI AWK NK CURI , & NGAKU TU GAMBA AWK????
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha...
tima kasih la bebyk yer...
:))))) (senyum lebar smpi ke leher...)
~ yerrr...saya tau gamba sy xdela canteq mane pun...org lain pny lagi gempaq...sy pny biasa shj...utk kepuasan diri...bkn utk dijual... ~

sbb tu skrg kadang2 kite letak watermark size melebey2 dlm gamba...
sorry la ia agak menggangu & mencacatkan gamba...
tapi nk buat cmne kan...
ade manusia yg x bertanggungjawab plak...


okla...
itu sahaja luahan perasaan kali ini...
kite teruskan kehidupan dgn senyuman...
(^_*)


~ syllabus semua dh habis...tinggal tunggu final exam utk sem 2 ni je...takutttt ~

No comments: