Pages

Wednesday, June 2, 2010

:: 150 : Lagenda Budak Setan the Movie ::

Assalamu'alaikum...

hye again dear blog...
sorry sgt lama meninggalkan anda sejak november 2009...
oh...
sebelum praktikal...
disebabkan kesibukan praktikal , langsung tak update...
dan hingga hari ini terus malas nk update...
hehehe...
maaf krn mengabaikan awk...
:inlove:

hmmm...

entry pertama setelah 7 bulan diam seribu bahasa...

berkenaan Lagenda Budak Setan the movie yg akan ditayangkan pada hari esok , 3 Jun 2010...

pasti anda tahu kan novel nih? yg pernah famous lebih 10 tahun yg lalu...masih di tahun 90-an...

saya pernah buat satu entry pendek tentang novel ini...kalau nak baca , di sini... :D

tp dlm entry tu , saya kata saya tak pernah habiskan novel itu..
oh..saya silap...
sy terlupa sbb dh bertahun2 lamanya...

semalam (1 Jun) saya ambil novel itu kembali dr rak buku dan saya tekad utk baca sampai habis memandangkan saya tidak dpt menonton filem ini dlm masa terdekat (sbb sy kurang sihat , tp semakin sembuh alhamdulillah...)
dan akhirnya , ptg td (2 Jun) saya berjaya habiskan novel yg setebal 946 mukasurat itu...
dalam masa tak sampai 2 hari..
hehehe...

dan setelah habis baca , baru saya ingt yg saya memang pernah habis baca novel tersebut dulu dulu...
sebab apa saya kata begitu...
sebab semasa saya baca novel itu , saya teringat kembali plot ceritanya tanpa menunggu habis...
dan sepanjang baca itu , saya banyak teringat dan terbayang zaman saya baca buku itu yang mana ketika itu saya tengah angau , dan setiap perlakuan Kasyah (watak utama) , saya teringt yang dahulunya saya bayangkan ia adalah 'si dia'....
hahaha...

ok ok...
saya bukan nak cerita sinopsis filem ini...
cuma apa yang ingin saya sampaikan..
harap-harap filem LBS ini tidak mengecewakan...
nampak gayanya pelakon2 nya hebat2 belaka...
so harap ia akan jd satu filem yg hebat yang mengisahkan tentang cinta agung seorg budak setan bernama Kasyah yang setia menanti cinta Ayu...

tapi saya tidak mahu meletakkan harapan yg terlalu tinggi utk filem ini akan berdasarkan 100% novel tersebut...
kalau boleh nnt kalau ada rezeki saya menonton , saya nak lupakan apa yg telah saya baca dlm novel dan tumpukan perhatian sepenuhnya kepada jalan cerita dlm filem ini...
sebab...
dulu masa filem Confessions of A Shopaholic ditayangkan...
saya sangat sangat berharap yang ia adalah sebiji seperti apa yang diceritakan dalam bukunya...
tapi sangat sedih sbb sangkaan saya salah...
yg menyebabkan saya tdk dpt menumpukan sepenuh perhatian ketika di wayang...
dan akhirnya saya tak puas hati dgn filem tersebut...
(oh...kejam kan saya...)
tp lepas tu saya cuba tonton balik dan kosongkan fikiran...
dan YA...
filem itu sgt menarik !!
tp tidak seperti dalam bukunya...
itu sahaja...
hahaha...

so utk filem LBS ini...
hmmm...
apa kata...
esok ramai2 pergi panggung dan beli tiket utk menonton filem ini ya !!
& dinasihatkan supaya tidak lupa bawa kotak tisu sorg satu...
hehehe...





~oh...bila agaknya saya boleh keluar rumah nih...hmmm...~


Yours Truly ,

No comments: