Pages

Friday, May 15, 2009

:: 100 : Entry Ke-100 Adalah Tentang Hari Ini ::

woot woot !!!!

dah entry no 100 la....
chewahhh....
diam tak diam...
lama jgk nk smpi entry 100 nih..
hehehehe...
~cheh...kecoh je lebey...org lain entry nak beribu2 , berjuta2...ada diorg kecoh??? hahahaha... ~



ok ok...
entry ke-100 nak cerita pasal kejadian hari ini...
huhuhuhu...


harini awal pagi pegi kolej sbb kena tolong lecturer bungkus hamper untuk hari terbuka esok...
kami berlima bahagian hadiah...
so balut hadiah la...
huhuh...
esok Bella ditugaskan untuk naik pentas bg souvenir kat VIP...
so Bella kena pakai canteq2...
mekap canteq2...
huhuh...
Bella mmg suka kan Bella...
:)










then lps tu saya ngan Eka pergi OU jalan2 cari makan...
Eka patutnya pi dating ngn bf dia , tp sbb dia nak temankan saya melantak , so dia ikut...
hahahaha...
yg sebenarnya dia pun dh teruja katanya...
:P



first time makan kat Seoul Garden ni berbulan2 yg lalu...
awal thn ni atau hujung thn lepas...
so dh lameeee giler saya dok mengidam...
:P
akhirnya sampai juga hajatku...
hehehehe...
puas kami makan sampai kekenyangan & nak "ber ber ber" dah...
hahahaha...


lepas makan...
kami ke Parkson utk ke kaunter Stila lagi...
hehehe...
mmg itu niat saya pun selain makan...
:P

tapi malangnya...
diorg belum re-stock barang...
so yg ada hanya mcm last week...
sedey !!!
so saya hanya rembat 3 lagi tin can , 1 perfecting foundation untuk undereye , & 1 Kajal Eyeliner in Pearl...
eyeliner tu warna putih & hijau ja yang ada...
Eka pun mahu hitam tp mmg sah sah lah takda kan...
huuu...
sadisss...



so kami saya balik dengan separuh happy dan separuh kuciwa...
hahaha..
happy sbb perut kenyang , kuciwa sbb stila kosong !!
:(
~eka plak terus pi dating...hahaha...~


~tghari td kakak saya (haa..tu dia ada update..sila la lawat..hehe..) ke Gardens & cari stila...kat situ masih byk jugak katanya...tp SA tu cm sombong takmo layan... so kakak hanya beli 3 eyeshadow refill ,
1 eyeshadow duo , & 6 e/s pan...weyhh..byk hang borong...kite pun nk gak itu "housing e/s"... huhuhu...~


kerana kuciwa...
saya menghabiskan duit di Shu Uemura pula..
hahaha...
kan saya kata...
bahaya kalau saya kuciwa...
:P
padahal memang mencari benda ini pun setelah di recommend oleh Kak Red...
hehehe...
saya beli Luminizer untuk digunakan sebagai Eyeshadow Base... (ada dalam gambar stila tadi)
Kak Red kata sangat sesuai untuk mereka yang mempunyai eyelid yg sgt oily...
so sy mahu coba...
weyh...
dah macam2 e/s base dh try , mane satu elok nih...
abeh dh duit...
:((
harap2 nih ok lah...
mahal weyhh...
huhuhuhuh...


Balik pula ,
singgah kedai barang pengantin untuk cari corsage seperti yg diminta lecturer untuk dipakai para VIP pada esok hari...
kedai ini ialah kedai Mahligai Creative ye kawan2...
terletak di seksyen 9 , bersebelahan dengan restoran Mahligai...
(ya...dh nama pun sama...taukey nya pun samalah...hehehe...saya suka tauke baru ini kerana saya suka lah...sbb tauke dulu agak ...errrr...takmo ckpla...
sekali dia baca blog ini...huhuhu...jgn marah haa...heheh... )
saya sebenarnya dr Ou mahu wowo...
bila sampai kedai ni ditahan2 lagi...
dengan risau kereta yang tidak ber'parking'...
pilih2 pula yg mana satu nak ambil...
lecturer kata warna tak kisah , asal cantik...
so saya tak tahu mana canteq...
so seperti biasa , hantar MMS kepada lecturer...
tp beliau tidak membalas...
saya call...
puan kata tak dapat MMS lagi...
so saya describe ajelah...
puan tanya harga...
saya kata yg besar RM2.50...
kecil RM2.00...
puan terkejut...
"eyh...murahnya...awk nih betul ke canteq benda tu...???"
huhuhuh...
saya gelisah balik...
hantar MMS ke kakak pula...
kakak memberi jawapan...
saya fikir lagi...
last2...
saya ambil sahaja yang ini...

~ haa...pilih pilih...huhuh...saya amik dua2 yang di bawah ~

hehehe...
ok la kan???
dah tak tau nk pilih dh..
dengan sakit perutnya..
dengan risau keretanya...
(belum kol 5pm , so maybe MBSA check parking ticket...)
terus saya pecut pulang...
betul2 sampai simpang depan umah...
lecturer call kata dh dpt MMS...
beliau kata OK ! CHANTEQ !
huhuhuh...
sekali beliau tanya , "dh ambil resit?"


ALAMAKKK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

saya lupaaaaa !!!!

padahal puan dh ingtkan dalam SMS & masa saya call kt kedai tadi...
adoila....
takda resit tak bleh claim...
adoila....
saya nih mmg memory problem la...
HAHAHAHAHAH...

so nak taknak...
patah balik ke kedai...
minta resit...
nasib kedai dekat je...
huuuu....




akhirnya sampai rumah dengan selamat...
buka2 pintu ternampak satu bungkusan poslaju atas meja...
oh...saya punya...
saya tahu sampai harini...
hehehehe...







terus hilang sakit perut...
:P

~tak kisah lah takda brand pun...sbb saya geram sgt tgk warna2 nya...giler tau warna warni.. semua warna ada...tuh yg beli gak tu...pakainya tak kot..hahaha~


punyala tahan dari OU...
sampai umah takmo pulak...
haiyaaa...

akhirnya saya main mekap2 sendiri...
:P


HAHAHAHAH...

begitulah cerita hari ini ya adik-adik...

semoga terhibur...

jumpa lagi...

assalamu'alaikum...

(-_-)




~ Barang Mekap Banyak, Bila Keluar Muka Comot Juga ~

No comments: