Pages

Monday, May 18, 2009

:: 101 : Cerita hari Terbuka + Gambar ::

Hello...

finally...
hari terbuka dh berakhir...
Alhamdulillah semuanya berjalan lancar (at least for me)...
:)

sampai kolej 8.30am...
dh ramai org...
teruja sgt...
tp mcm blur2 nk buat apa..
huhuh...

oh...
cousin saya & kawan dia ikut sekali..
so dia tolong jaga beg saya jap-jap...
thanx ya wani !!
:)

Hari Terbuka dirasmikan oleh Ketua Pengarah FAMA ,
Dato' Haji Mohamed Shariff Bin Abdul Aziz...

aktiviti2 pun meriah...
gerai2 dalam lebih kurang 20 kot...
tak sure...

seronok sgt smlm...!!!
saya dpt voucher makan RM10 sbb dpt jwb kuiz...
huhuu...

kami duduk kat bwh khemah utama sbb nk tunggu tugas...
tp ada la jugak kadang2 merayap...
haha...
tengah duduk2 tu...
saya cek jadual aktiviti...
sekali ternampak last sekali ada cabutan bertuah (sepanjang hari ada beberapa lucky draw jgk) yang hadiah dia menarik sgt...
iaitu voucher RM10 + 1 unit handphone tajaan Sapura Holdings...
kami semua macam... "eyh nak nak !!!! minta2 kena lah nombor ni..."
huhuhu...
teruja nih...
kami siap amik beberapa keping nombor lagi (yela...byk lagi lebih nombor...so amiklah...huhuh..)
minta2 salah satu tu kena lah kan..
huhu...

so nak dekat penutup dalam 4.30pm tu...
kami semua dok kumpul tunggu Pn Nitra cabut nombor...
masing2 excited gilerr...
menjerit2 suruh pass nombor yg bukan kitorg punya...
boleh???
hahahaha...
itu termasuk saya lah juga !!
hahaha...

yg bestnya...
kwn sy , eka , punya no semuanya 'bersebelahan' dengan no2 yg dicabut...
hahaha...
mau tak merana jiwa...


so bila turn hadiah hp tu...
masing2 dok kusyuk ngn no masing2...
sekali yg dicabut...
no 2...9....2....
reaksi saya... "alaaaaaaaaaaaa....!!!! kite 297...!!!!!!!!"
reaksi eka... "alaaaaaaaaaaaaaaa!!!! eka ada 298 , 299 !!!"
eka tgk saya... "eyh...tu no Kak Hunny la !!! 297 !!!"
eyh...
saya terkejut...
bila dia ulang no...
2...9...7...
eyh !!!
terus saya bangun n terkejut gilerr !!!
hahaha...
cpt2 ke depan & mmg betul tu no saya !!
hoyeh hoyehhh !!!
mmg sgt tak percaya hokey...
hahaha...
hp tu ialah Nokia 1202...
hp biasa shj..
tp dpt free tuh !!!
sape yg nk bg free kan???
alhamdulillah la...
haha...

ini kali ke-2 sy menang lucky draw...
haritu pun sy menang... :P
(teruja la sbb selama nih x pnah menang ok...)
& yg bestnya...
dua2 tu saya pakai baju yg sama , seluar , tudung yg sama...
hahaha...
so kira baju tu baju bertuah la kan...
:P

(tips : lain kali pakai baju merah...hahaha...ape kaitan???)

so saya balik dengan sgt happy...
dlm kereta dok menyanyi sekuat hati...
:P


secara keseluruhan...
saya seronok semalam...
cuma tentang aktiviti2 semalam...
saya agak kurang puas hati...
(maaf...ini hanya pandangan peribadi saya...harap terima dengan hati terbuka)
tak byk aktiviti menarik disediakan...
tak byk gerai2 menarik...
bila tak ada semua tu , tak ramai yg akan datang...
~okeh...ini kali pertama setelah 5 thn FIM tak buat Open Day...& FIM baru berumur 11thn...so byk lagi yg masih perlu dipelajari...so tak apa... boleh diperbaiki lagi.. :)~
tp saya harap , tahun depan jika akan diadakan rumah terbuka lagi ,
harap akan tambah gerai yg lebih menarik dan matang...
aktiviti2 yang lebih menarik perhatian pengunjung...
aturcara lebih tersusun...
sbb pada pandangan saya , ini ialah hari terbuka...
semua org awam dijemput hadir untuk memperkenal FIM...
untuk menerangkan tentang fungsi FIM...
kursus2 yg ditawarkan...
jadi perlu menarik...
sbb mak & kakak (mereka dtg tghari) juga bagi komen "...ni tak macam utk org luar , tp lebeyh kepada utk students & staff FIM je..."
itu komen mereka sbg org luar...
saya tak tahu mcm mana komen org lain pula...

bagi saya...
kalau semalam itu ialah family day ,mungkin lebih tepat...
sbb kami pelajar2 sgt happy & enjoy smlm...
(teringat plak kat Pesta Tanjong KTDTHB dulu...huhuhu...)

~oh....bila FIM nk buat family day + annual dinner yer?? tak sabar nih...huhuhu...~

tp apa2 pun...
saya mmg seronok !!!
(*_^)


oklah...
dah mengantuk ni...
huhuhuh...

terima kasih kepada yang sudi hadir semalam...
minta maaf jika ada salah silap & kekurangan...
:)

& terima kasih pada lecturer kerana memberi peluang... :)
& terima kasih juga pada kawan2 atas semangat & sokongan pada FIM... :)


jemput tonton gambar2 yang diambil semalam...
(huuu...semlm tak bwk kamera saya...sbb takut tak ada org nk jaga sbb saya kena kerja kan...so saya pinjam kamera kakak saya...sedeynya... (-_-) )

* please ignore the date stamped on the photos...I didnt realize it until I've uploaded the pics into my laptop...huuuuu...*
*captions akan di update later...penat weyh upload satu2 gamba !!! *


~ My Cousin Wani (L) & her friend Syazleen (R) ~


~ Eka kusyuk breakfast ~


~ Ice Carving Demo...Ididnt take pic of the end result ~



~ Menyambut ketibaan VIP ~



~ Speech from the CEO of FIM , Encik Omar ~



~ L-R : not sure her name , Hanis , Aisyah ~


~ Huda yang excited jumpa saya...huhuhuhuh... ~





~ Upacara perasmian by Ketua Pengarah FAMA , Dato' Hj Mohamed Shariff B Abdul Aziz ~




~ Wahai belon , sebarkanlah cerita tentang FIM ke serata negara ~




~ Bella (in kebaya) & Bavani (in Sari) ~


~ Merah itu sehati sejiwa...chewah..hahaha... ~


~ Kenapa saya tidak memakai t-shirt ittew??? :P ~


~ Gambar mereka byk dlm kameraku...hadoilaaa... ~


~ L-R : Miss Suraya , Hunny , Pn Fiza , Pn Roha ~


~ Kids Cupcake decorating Competition ~








~ Anak Puan Nitra Sari...tp itu ialah Chef Amy ye... ~




~ Fruit Carving Competition ~


~ Ya...mereka lagi...huhuhu...~


~ Bavani with Spongebob Goodies Bag for Kids Cupcake Decorating winners ~


~ Eka yg ganaz...huhuh... ~


~ cheyyy... ~



~ Wani lagi ~


~ L-R : Napi , junior , Joned ~


~ Canteq ! ~


~ Semangat Exora Waja ~


~ Bagus adik2 nih...berani mencuba...semoga terus berjaya ya adik2... :) ~


~ Canteq ! ~


~ Tekun & Berhati2 ~


~ Usaha hingga ke titisan peluh terakhir ~




~ Chef Halia ~


~ Ikin menjual rojak ~


~ Kakak Jagung Manes ~


~ Huda & her twin ! huhu...itu senior kami ~


~ Peace for the camera...hehehe... ~



~ Senyum + Peace = bahagia ~


~ Eyh baguslah depa suma nih...semua senyum tau utk kamera...thanks a lot lah !! :) ~


~ I bought something here for my adeQ ... :) ~


~ Wani's fren , Syazleen beli burger ayam + cheese + telur = Rm5.50... sat gi abg tu bg diskaun 50sen...wuiii...kaya hang naaa....baguih baguih...suma org hang bg diskaun mmg maju hang ! huhuhu... ~


~ Yang penting calculator utk kira total & balance ya !! huhuhu... ~


~ L-R : Hunny , Amin , Syikin , Shira , Kak Shikin , Eka ~


~ Kanan itu ialah suami Pn Roha...suami isteri nih menang lucky draw...huhuh... ~


~ L-R : Firdaus Atan Din , Wani Lagi ! , Paan Senior ~


~ Famous nih...hehehehe... ~




~ Dalam artikel 'Bapa Kesan Bakat Azizul' tu...Azizul kata dia mulanya ingin mengambil bidang akauntan , tetapi bapanya galakkan beliau masuk FIM...akhirnya beliau dapat Anugerah Pelajar Cemerlang FIM...
okeh...persoalannya...apa kaitan Memasak dengan Akauntan?? huhuhu... ramai yg sy dengar , dr akauntan jd Chef (cth Chef Wan dan beberapa lg yg sy dgr)...dan sy juga dr bidang akauntan...jadi apakah simboliknya??? huhuhh... ~




~ tengok Hanis di belakang...huuuhuh...sempattt ~


~ Mari meneka...siapa dpt teka jumlah yg tepat , sy bg hadiah... hehehe...pelajar & staff FIM x dibenarkan
ya ! huhu... ~




~ Mereka lagi... ~


~ ...dan lagi... weyh...ada lg gamba mereka...tp malas la nk upload..hahaha... ~



~ Mereka mahu bergambar dr awal pagi lagi...sy sebagai 'kakak' kenalah ambilkan gambar mereka...huhuh...Esma Daniel nih suami kepada Pn Nitra (lecturer)... ~


~ I M ...errr....Awarded ??? sbb bentuk mcm award suda !! haha.. ~


~ L-R : Siti Aqilah & her fren ~


~ Eka belanja !!! huuuhu... thank u !! ~


~ Siti Nabilah (front) & Siti Aqilah (at the back) ~


~ Pertandingan Kukur Kelapa ~



~ ...dimenangi oleh beliau !! laju betul !! ~










~ En Omar the CEO & Pn Nitra (his daughter) ~


~ Pn Zubida , the Principal !! :) ~



~ Dira (tudung merah) di atas pentas meng'pass'kan hadiah..ya...itulah tugas kami...huhuhu... ~


~ Saya yang berbaju merah...jumpa ke??? jgn kata langsir ya ! :P ~



~ Information Counter / Kaunter Informasi / Kaunter Maklumat / Kaunter Gelak Ketawa ~


~ Ikin melelong rojak ~



~ Kami berlima yg bertugas bahagian hadiah bwh arahan Pn Fiza & Pn Roha ~



~ Cabutan Bertuah Akhir ~



~ Saya menang motor handphone utk Grand Lucky Draw...huhuhu...tak tahu nk buat apa ngn hp nih... ~






Oh yer...
Selamat Hari Guru untuk semua guru2 di Malaysia terutama guru2 yang pernah mengajar saya dr :
* tadika (Al-Husna , Paka) ,
* sekolah rendah (SK Kerteh , Trg & SRK Riam Batu 2 , Miri)
* sekolah menengah (SMK Lopeng Tengah , Miri , Kolej Tun Datu Tuanku Hj Bujang , Miri & * * Sekolah Tengku Ampuan Rahimah , Klang)
* IPTS (Sunway University College , Kasturi College of Accountancy , Food Institute of Malaysia)
* IPTA (UiTM , Shah Alam)
* Guru tuition , guru mengaji , guru memandu , guru kelas tambahan , guru mekap , guru fotografi , etc
(hehehehe...gedix tak saya...)
selamat hari guru untuk anda semua...
terima kasih atas segala tunjuk ajar kalian...
terima kasih untuk segala ilmu yg dicurahkan...
semoga anda semua sentiasa kuat & tabah dengan pelbagai dugaan & kerenah pelajar2 (termasuk sy...huhuhuhuh...)...
ceria2 selalu...



*start entry kol 12.39am...siap semua pukul 3.07am...hadoiii...*


~ Open Day + Family Day + etc = Eratkan Silaturrahim ~

No comments: