Pages

Tuesday, May 12, 2009

:: 98 : Goodbye Stila ::




anda pasti tahukan tentang stila ingin menutup counter2 di Malaysia?
ini mungkin kerana stila Malaysia sudah mahu bankrap (okeh , btol eja nih kan?)
saya tak pasti...
huhuhuh...
:)


saya mula mengenali produk stila sejak tahun 2006 atau awal 2007...
itupun selepas Kak Iza yang promote Mascara & Lip Glaze dr stila...
saya dan kakak bersungguh2 ke kaunter stila di KLCC dan emak telah membeli mascara dan lip glaze itu untuk saya & kakak...
huhuhu...
:P

mascara itu kepunyaan kakak...
saya pula tak berapa menggemari mascara itu kerana berusnya agak besar (mungkin , saya lupa kenapa)
tapi Lip Glaze (in passion fruit) itu menjadi kegemaran saya !
saya memang suka sgt sampai nak guna pun sayang...
:)

kemudian tahun lepas , kak Iza sekali lagi promote brg dr stila iaitu Kajal Eyeliner...
saya memang tgh mencari eyeliner yg sesuai , so saya beli juga...
eyeliner ini sgt best kerana sgt smooth & senang utk dipakai...
tetapi agak bahaya sbb ia agak lembut so senang patah..
& juga senang comot sikit...
sy suka tp susahlah kalau eyelid sy nih kuat sgt berminyak !!!
~masih mencari base yg paling ok...~
tp utk eyelid yg tidak berminyak...anda pasti suka eyeliner ini...
(okeh , stila dh tak ada kat Malaysia , tp still boleh beli online... :) )




so far , itu shj produk stila yg saya beli..
(rasanya lah...sbb saya suka beli mcm2 produk...kakak saya adalah juga beli produk stila yg lain)




dan bila kakak bgtau tentang stila punya 'clearance sale' sejak awal April aritu...
(sales up to 70%)
saya dengan terloncat2 mahu ke counter stila untuk membeli apa yg patut..
yelah...
bukan selalu saya beli , & kebetulan tgh sales gila2 , apa kata kita serbu kan?
huhuhu...

saya pergi OU , tp punyalah panjang barisan di counter stila..!!!!
jadi saya pun dh patah semangat...
malaslah mahu beratur lama2...
Miu pun dh pesan akan beratur panjang & lama sbb ramai yg akan pergi...
so saya balik dengan tangan kosong...
~hampa~
:(


saya nak pergi lagi jenguk beberapa hari lepas tu , tp memikirkan Q yg panjang , niat terbatal..
lagipun kakak kerja , jadi takda siapa nk teman shopping on weekdays...
weekends plak mesti Q panjang juga...
:(


last week , bila Wani offer utk amik order dr readers dia ,
saya pun terfikir lagi , mau beli ka tak...
sebabkan ke-busy-an final exams , & memikirkan yg brg stila dh tgl sikit ,
saya terpaksa juga dengan muka tak malu membuat pesanan kpd Wani...
itupun sgt last minute sy email dia...
*sorry wani* :)
tp Wani hanya berjaya membeli satu produk shj sbb dah habis stok...
huuu...
takpa... thanx a lot Wani...
:)


so Jumaat lepas ,
kebetulan kakak cuti (Hari Wesak)
so saya angkut jugak kakak saya ke OU...
hahaha...
naseb baik tak ramai org...
naseb tak baik , brg dh tinggal sikittt...
:(

saya hanya beli apa yg saya beli jelah,..
huhuh...
kebetulan masa tu (saya tak sure hanya haritu atau hari2) stila ada lg 30% less...
so maknanya 70% + 30% !!!!
kakak yg mulanya tak nak beli , habis dia sauk semua...
dia punya lagi mahal dr saya...
hahaha...


ini yg saya rembat...


Reduced price , before 30% off :
Tin Cans - RM5 each
Beauty Case - RM10
Stila Mug - RM15
Eyeshadow refill - RM25 each (Viola , Fever & Makalu , Starlight-from Wani,not in pic )
Eyebrow Kit - RM20
Lip Pot - RM30
Short handle Brush - RM20 each


huuu...
saya tak puas hati sbb x dpt brg lain :
- kajal eyeliner
- lip glaze
- eyeshadow warna lain
- brg2 lain lah..huhuh...

tp oklah kan...
puas hati sbb sgt murah !!!
eyeshadow yg warna 'Fever' tu sy sangat suka !!
warna dia canteq !!
*wink*wink*






& nak tau?
semalam (Isnin)...
saya pergi KLCC pula dengan mak sebab nk jenguk stila...
tapi...
dengan hampanya...
dh kosong !!!!
:(
eyh...
takdalah kosong habes...
ada tgl sikitttttt je...
semua yg tak berkenan...
gila tau...
ntah bila dia nak re-stock balik...
:(

disebabkan hampa stila x dapat...
saya pi perabih duit kt benda lain !!
bahaya tol kalau saya dh kuciwa...
alaa...
mmg sbnanya nk p KLCC sbb nk beli benda tuh pun...
hahaha...

oh...
salah satunya saya beli ini...

itupun setelah baca iklan dr Kak Red & review dr sini...
best jugak weyh!!!
sbb dia sikat , bukan berus...
cm senang...
& brape stroke je dh jd 'cat eyes'...
huhuh...
~mascara takyah beli mahal2 coz akan kering dlm masa 4-5 bulan , so amik yg murah ja..~


maka ,
itu jelah barang stila yg saya dpt rembat...
hhuhu...
agak2 dia nk re-stock lagi tak???
haha...




hmmm...
tiba2 sedey plak sbb stila dh takda kat Malaysia...
padahal saya tak pakai produk dia pun...
tp saya & kakak tetiba sedey plak...
tak tau kenapa...
huuuu...
:P


oklah...
saya mahu main mekap2 jap...
:P



daaaaaaaaaaaa...


*update*

I just read this in Miu's blog...
OMG !!!
stila is having further 20% off lah...
nak pegi nak pegi !!!
but not sure when they will re-stock...
nnt kuciwa ja pi pi tp takdak brg..
:((
tp nk pegi !!!




~ Dulu2 rajin mekap , skrg kureng ~

No comments: