Monday, May 25, 2009

:: 105 : Kisah Demam + Seram Sejuk + Berpeluh ::

sambungan previous entry...
thanx pada yg doakan sy...
:)

kejadian lepas seram sejuk...
lepas beberapa jam berselubung bwh selimut..
saya kembali berpeluh...
jadi mahu sihat sudah...
tapi tahap berpeluh memang tahap mandi kolam...
sampai ke malam berpeluh basah badan...
~ oh ...saudara mara sudah sampai , mak saudara juga demam seram sejuk spt sy ~
tp saya fikir , berpeluh itu tanda mahu sihat...
jadi malam itu tidur pakai air-cond juga...



cerita hari ahad bermula dengan bangun pagi...
:P
semua yg lain keluar breakfast + ke pasar tani sect 13...
sy turun breakfast di dapur...
saya sudah sihat...
tiba2 sedang menjamah makanan...
kaki sejuk...
sejuk sgt2 smpi ke tulang...!!!
sejuk naik ke badan...
menggigil2...
makan ubat demam lagi...
"mungkin rumah ini sejuk kot , duduk kat laman lah..."
tp sgt tak tahan...
ambil sweater yg tebal tahap maksima , pakai stokin...
duduk sorg2 tanpa kipas...
tgk jam dh pukul 9.40am...
saya janji dengan Kak Didi LRC nk jumpa di PKNS utk ambil ayam LRC & BP pukul 10.30am...
tp dengan keadaan mcm ni...
tak larat rasanya nk drive...
nasib baik adik dh bangun...
ajak dia tolong ambilkan...
so adik ajelah yang jumpa Kak Didi pergi ambil ayam...
saya duduk dalam kereta menahan sakit tulang sejuk...
~ sorry kak Didi , terpaksa wakilkan adik saya ambilkan... :) ~

sampai rumah , mereka sudah balik...
mak suruh abah bawa saya ke klinik...
maka saya dan abah terus pecut ke klinik...
(saya seorg yg malas ke klinik sbb saya takut doctor kata saya tipoo sbb setiap kali saya ke klinik , mesti bila dh sampai klinik , saya dh okay sikit...sbb itu hanya kalau terdesak / dh berapa hari tak baik baru saya akan ke klinik...)
sampai ke klinik (dengan masih memakai sweater tebal + stokin ) , saya rasa mcm dh kurang sikit...
(see see...kan sy kata...)
tp jumpa juga sbb saya dh risau demam , baik , demam , baik...
bila jumpa doc...
suhu badan naik sikit aja , tp kata doc mayb sbb saya dh mkn ubat pg td...
doc tny ada selsema , sakit kepala etc...
sy angguk...
jd doc bg ubat semua tu...
doc kata kalau masih demam esoknya (Isnin) , selasa dtg balik mau cek darah...
smpi rumah , sy dh mula berpeluh...

sampai petang , sampai malam saya berpeluh sakan...
badan sentiasa basah...
sungguh tak selesa...

jadi malam tadi saya tidur tanpa air-cond..
hanya kipas no 1... 2...
tp berpeluh2 mcm hape juga...
tahan tahan...
mau baik ka tidak...

bangun pagi tadi...
badan masih basah...
basah peluh ya ...
lepas mandi...
peluhhh lagi...
mencurah2...
alhamdulillah dh takda seram sejuk smpi ke tulang...
maknanya tak perlu ke klinik la esok kan??
hehe...
tp peluh sgt2...
gerak sikit , peluh mcm pergi berkebun...
mak ajak keluar makan , tp sy taknak sbb tak selesa dgn keadaan mcm ni...
bygkan , saya gerak dr ruang tamu ke dapur , peluh mencurah2...
inikan pula nk keluar...
dahlah mata bengkak...
agaknya kesan ubat tahan sakit (utk sakit kepala) ...

ptg sikit , saya masuk bilik , baring bertemankan air-cond...
ok , br kurang peluh...
huhuhu...
of course lah...
:P

harap2 esok dh sihat sepenuhnya...
insya Allah...



p/s : malam ni tidur pakai air-cond boleh tak???



~ Biasanya kipas no 2 sama ja dengan air-cond ~

No comments: