Pages

Tuesday, June 30, 2009

:: 138 : Jangan Terpedaya ::



Assalamu'alaikum...

~ ya saya tahu , saya dh lama tak update ini blog...huhu...sorry.. ~

saya nak berkongsi dengan semua...
selalu saya dengar org dapat email dr bank diorg & diorg tahu yang itu adalah 'surat layang'...
ceh...
surat layang ke?
bukan bukan...
itu adalah email palsu...
yang mana , ia bukanlah dr pihak bank sebenar...
dan banyak kali juga saya baca & dpt amaran dr pihak bank yang mengatakan jangan layan email2 sebegitu sbb itu semua adalah dusta..
huhu...
:P


dan akhirnya...
minggu lepas...
buat pertama kalinya sy dpt email seperti itu...
kononnya mengatakan dr pihak Maybank...



dalam email tu kata , account bank saya dh kena block sbb sy tak aktif atau byk kali error masa nk login...
saya terkejut...
"eyh...takda plak kite salah login or whatever..."
hmmm...
"takkan ada org try login guna account kite kot..."
hmmm...

sekali baru teringat pasal semua tu...
hadoiiii !!!!

giler tau..
nasib tak klik kat situ...
nasib baik cepat2 teringat pasal pesanan 'penaja' maybank...

bila tgk link dia bg dlm email tu pun , bukan link yg betul...
ejaan pun nak salah salah kan..
so nampak sgt lah email itu email palsu...

memang betul..
masing2 akan kata ,
"laaa...kan dah tahu benda tu... byk dh org kena... etc etc..."
tapi bila kena kat diri sendiri...
bila dpt email yg mcm tu...
mesti tiba2 akan terkejut & mcm nak percaya pula..
haha...

Alhamdulillah saya tak klik...
kalau tak...
hadoilaaa...

:scream:


so kepada anda semua...
hati-hatilah ya...
jangan mudah terpedaya dengan kata-kata manis manusia...

:anongnangyari:


p/s : tapi kenapa skrg susah sgt nk login dkt cimbclicks????


sekian...


~ Jangan Panik :P ~



Yours Truly ,

No comments: