Pages

Saturday, June 6, 2009

:: 122 : The Gardens + Kipling + Pastis ::

oh sorry semalam tiada entry (Jumaat)...
pasal malam tu tak sempat nk online ngantuk sgt...
siang plak pi shoppinggg !!!
hehehehe...
tp thanx a lot lah pada yang sudi singgah jugak walau tiada entry baru...
:)


so...
semalam saya dan kakak ke The Gardens , Mid Valley...
(tujuan utama ke sana)...mulanya kakak yg mahu sgt ke sana sebab dia ada tgk dlm iSetan katalog yg smpi kt umah tuh ada sale utk satu clutch dr Kipling & sgt2 murah & sgt cantik (katanya)...
~ haritu saya tgk dlm katalog / flyer itu tak canteq , so sy buat donno je...~
bila sy dgr dia kata clutch , oh , saya pun mahu juga sebenarnya... (tp sy dh lupa yg dlm katalog itu)...
cey...
gatal la juga nak menghabis duit kan...
:P

sampai di sana...
kami terus ke handbag department & ke area Kipling...
oh...
saya terus nampak clutch itu & jatuh hati !!!
tak besar sgt , tak kecil sgt...
siap ada mirror lg dalamnya...
& ada 3 zip compartment , 2 pockets...
best giler !!!
dah la dr RM409 , less more than 70% , jd RM109 shj !!
(it's from Kipling ok...)
it comes in 5 colors...
off white , HOT fuschia pink , soft green , gorgeous orange , & blue black...
saya sgt suka pada pink , green & off white itu !
kakak suka juga yg oren itu !
kami try try , cuba cuba & fikir2 baju apa...
hmmm...
okeh...
kakak amik yg soft green itu...
saya amik yg pink itu...
& SA itu spt terkejut "eyh mahu ambil dua ka?"
hehehe...
tp SA itu sgt baik ok !!
:)




kami pusing2 lagi & kakak berkenan kat purse dr Liz Claiborne yg warna warni itu...
ada 10% less utk iSetan member...
cantik !!
(tp sy sudah ada yg kuning itu , jd sila jgn membazir...)
dah lah interior lining dia pink !!
hadoilaa...
kakak fikir banyak kali mahu beli atau tidak...
jadi kami pusing lagi sambil dia berfikir fikir...
pusing punya pusing , fikir punya fikir...
dia kata tak payahlah...
apsal eyh?
lupa sudah..
huhuh...


naik ke level 2 sbb kakak mahu buat replacement card yg ntah mana dia letak...
hmm...


~ pakai ngan jeans , cardigan & tudung lilit hitam...jadilah macam anak Pak Arab...hehehe...~

saya sgt tidak ada mood untuk membeli baju baru...
napa ntah...
jadi tgk2 shj...
mungkin pasal duit sudah byk habis kot...
hahaha...
:P



saya sempat singgah ke kaunter stila...
oh...
hanya tinggal brg2 yg tidak menarik...

saya tanya ada lagi ke pan utk letak eyeshadow itu?
nasib SA itu baik mahu buka & cari juga dlm almari...
tp rupa2nya sudah tiada...
huuu...
Miu kata skrg semua stok diorg hantar ke stila Pavilion...
alaa..
jauhnya mahu ke sana...
:P
~ok...nasib tiada brg best , selamat duit saya...hehehe...~

terus keluar dr isetan...
tp dengan terkejutnya , scanner berbunyi !!!!
saya sgt takut...
~pepatah berani kerana benar , takut kerana salah adalah tidak boleh di 'apply' kt saya sbb sy memang seorg penakut...hahaha...~
sy masuk bali & keluar semula..
masih berbunyi...
sy berdiri di situ shj dan tunggu guard utk dtg & 'tangkap' sy...
tp tiada siapa yg dtg & semua di situ buat donno ja...
wahh...
mungkin kami muka baik2 , jadi diorg buat donno jaa...
jadi sy keluar lagi , & bunyi lagi...
saya keluar juga sbb takda org mahu dtg...
bila keluar , nampak guard di entrance lagi satu pandang saya & panggil...
huu...baru nak panggil...apela...
sebabkan sy tahu saya tak bersalah , sy ke sana juga...
pak guard bawa sy ke cashier utk cek...
~oh...nasib baik pak guard itu sgt baik & tidak marah...~
di cashier , org itu hanya minta beg plastik & tidak minta resit...
~beliau sgt mempercayai kami nampaknya...hehehe...~
rupanya 'besi-tag-apa-kenamanya' masih belum ditanggal...
huhuhu...
nasib sy ke sini , kalau sy blah je , smpi rumah mcm mana mahu tanggal sendiri benda alah tu...
huhu...
& kami beliau memulangkan kembali beg kami...
fuuhhh...
nasib baik takda apa2...
saspen juga..
huhu...
:P

then ,
kami terus singgah di Pastis Cafe di luar isetan...
ini ialah tempat lepak favorite mak kalau ke sini...
mak suka minum tea sambil makan biskutnya..
~ baiklah..kenapa tak tuang tea dulu br ambil gambar ??? ~

saya pula dh lama teringin mahu order 'piramid makanan' itu...
hahahaha...
jadi kami order itu...
~ Dyan suka buat tgn begitu , dia tak sedar smpi rakan ofisnya tegur...hahaha... apela... ~


~ org lain kongsi 3/4 org , kami melantak berdua shj...hahaha ~

semua dalam itu sedap !!!
quiche itu sedap !




scone sama strawberry jam + cream itu sgt sedap !!!
cuma tak selesa sbb ada satu family di belakang kakak asyik tgk kami shj...
cesss...
nyibuk ja...
:(


kami tak habis makan ,
so kami tapau kek & muffin atas sekali itu...

lepas itu kami terus balik sbb kakak mahu singgah ofis mahu ambil barang...
~oh...kakak cuti sebenarnya harini...~
dan kami janji ngn mak mahu keluar sebentar shj sebab adik br balik dr asrama...
kesian dia nnt tiada org pula di rumah..
:)

terus ke ofis kakak...
sy pun sibuk mahu masuk juga...
:P
dan terus pulang ke rumah...

di rumah...
buat Brownies pula...
hehehehe...
:D


baiklah...
mari layan gambar poyo...
:P





~ cubaan mengambil gambar eyeshadow tp tak nampak sgt sebab light pink shj - dr stila ~



~ gambar2 kek ini diambil dr Pastis cafe itu ~



~ masa nk ambil gambar ini , ada pula seorg itu menyibuk...cisss... ~

~ tgk dia punya detailing! giler mcm real ok ! buckle belt itu , rambu-rambu beg itu...cantiknya !! hopefully one day saya dpt buat semua ini...insyaAllah...amin... :) ~











~ Sekali keluar , duit keluar berkali-kali ~

No comments: